Banana Powder Review

Banana powder. Als je er van houdt om naar beauty filmpjes te kijken op youtube of een beetje actief bent op facebook zal dit niet de eerste keer zijn dat je dit tegenkomt maar voor de mensen die het niet kennen. Banana Powder is een transparante poeder die je gebruikt voor het fixeren van foundation, zowel voor vloeibare foundation als voor creme foundation. De ‘transparante’ poeder zorgt ervoor dat je make-up beter blijft zitten en dat het niet gaat glanzen. Dus voor mensen die last hebben van een vettige huid is dit nog handiger. Ik zelf heb last van een vettige huid en mijn make up begint al heel snel te glanzen wanneer ik bijvoorbeeld aan het werk ben of even druk bezig ben. Het is soms super vervelend en je hebt niet altijd de tijd om je make up bij te werken dus ik besloot hem uit te proberen.

Ik had hem online aangeschaft voor 6,99 en kon natuurlijk niet wachten, dus ik besloot hem gelijk te testen. Wat mijn eerste fout gelijk was, was dat ik de dop die je ook hierboven ziet er maar niet er vanaf kreeg. En dan heb ik het over de soort tussenwand met gaatjes die er waarschijnlijk voor is zodat je niet helemaal onder zit met poeder, maar omdat ik zooo enthousiast was en niet na dacht… Probeerde ik dat er af te trekken en toen dat lukte zat ik he-le-maal onder de poeder. Gelukkig ging die er gelukkig wel snel vanaf met water maar het was echt een stomme fout, waarvan ik hoop dat jullie die niet zullen maken. But oke, lets talk about the powder!

VIMG_4953oor dat ik de poeder opzetten begon ik met een ”clean” face. Ik had hier alleen mijn wenkbrauwen gedaan en foundation op. Volgens een youtuber die ik volg, moest ik na het aanbrengen van mijn foundation concealor aanbrengen. Ik had samen met mijn banana powder ook een nieuwe LA girl concealor besteld voor de eerste keer en ik dacht dat het wel een leuke combinatie zou zijn om daar ook gelijk over te schrijven. De concealor was 6,95 en ik had hem in de kleur ”toffee” gekocht. Ik vond het super moeilijk om een keuze te maken qua kleur maar gelukkig maakt het met concealor niet ”heel erg veel uit” welke kleur je gebruikt zolang je hem maar goed blend en een niet al te witte neemt, ben je vrijwel safe. In iedere gevaaaaal, ik bracht de concealor aan onder mijn ogen en voorhoofd en dat zag er vervolgens zo uit.IMG_4958 De meeste mensen brengen hem trouwens ook aan bij hun kin en maken een streep bij hun neus zodat hun neus daardoor dunner lijkt. Dat heb ik op de foto niet gedaan, maar heb ik achteraf wel gedaan, want ik heb een best brede neus van mezelf maar vind het vaak niet heel erg storend. Na deze stap blenden ik alles netjes uit en dat zag er vervolgens zo uit.IMG_4961 Als het goed is zie je nu al een beetje het

verschil tussen de eerste foto en deze. Onder mijn ogen is het een stuk lichter en egaler geworden en dat word in stap 3 ietsje meer door de banana powder die ik ga aanbrengen. Ik moest ontzettend wennen aan hoe het aanvoelt op je gezicht nadat je het aan hebt gebracht, want sommige mensen zetten namelijk super veel make up en zijn het misschien gewent, maar mijn make up voelde iets ”zwaarder” aan en minder luchtig. Sommige mensen noemen het cakey maar dat vond ik weer iets teveel van het goede. Ik kreeg in iedere geval het gevoel nadat ik de banana powder had aangebracht alsof ik echt make up op had terwijl ik dat met black opal producten normaal nooit heb, maar dat is een klein side effect wat ik wel over heb voor de banana powder.IMG_4972 Nadat ik dus klaar was met de concealor, bracht ik op de plekken waar ik concealor had gezet, de poeder aan. Vooral onder je ogen is een belangrijke plek want daar gaat je make up vaak het snelst weg dus daar wil je extra aandacht aan besteden. Dit wil trouwens niet zeggen dat je extra veel poeder hoeft te zetten. Banana powder is niet iets waarvan je teveel op je gezicht wilt hebben want je wilt er niet te wit uit zien en daarnaast heb je ook niet veel nodig. Een klein beetje doet al wonderen. Je laat het even een paar minuutjes er op zitten en vervolgens blend je alles weer goed uit. BLEND GOED. Ik denk dat het niet vaak genoeg gezegd kan worden hoe belangrijk het is om te blenden want je wilt geen rare strepen of gekke make up lijnen zien. Dus neem hier je tijd voor. Dit is trouwens mijn tweede keer dat ik de banana powder op deed en ik vond het nu al een stuk fijner dan de eerste keer, dus oefening baart zeker kunst.IMG_4973 Zoals je misschien ziet, zie je dat mijn huid nu nog egaler is maar wel een beetje bleek en je ziet bijna geen ”diepte” meer. Alles is dezelfde kleur. Sommige mensen vinden dit mooi, maar ik zelf niet echt. Ik heb daarom mijn look afgemaakt met highlighter van mac en kiko, mascara en wat oogschaduw. Dit is de finish look.IMG_4983 Ik ben zelf echt totaal nog geen kenner in make-up en ben nu pas een beetje mijn juiste producten aan het vinden en tinten, maar ik vind het wel leuk om nieuwe dingen uit te proberen en anderen er over te vertellen. Vooral omdat ik zelf super veel dingen voorheen liep te kopen die ik helemaal niet nodig had die nu echt een beetje weg liggen te rotten in mijn make up bag, omdat er zoooveel keuze is. Dus ik dacht, laat ik mijn gekke aankopen gewoon delen met de rest van de mensen die er geïnteresseerd in zijn. En misschien kan ik zo anderen helpen niet dezelfde fouten te maken die ik heb gemaakt of juist mensen te helpen met keuzes te maken die misschien nog twijfelen over bepaalde dingen. Stuur me gerust vragen over de banana powder of misschien over de LA girl concealor! En natuurlijk kunnen er ook andere vragen gesteld worden over andere details die ik misschien niet heb genoemd. Ik hoor ze graag :). Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben en dat je misschien zelf ook de banana powder gaat aanschaffen? Wie weet? But let me know!

x Alysha

 

 

 

Geef een reactie

