Examens en dan?

Na 15 jaar lang op school te hebben gezeten is de grote vraag nu toch aangebroken, wat gaan we nu doen?

logo alysha shenell pngNou ik had al een keertje aangegeven dat ik vroeger heel graag een mode opleiding wou doen. En nu ik op het punt sta het af te ronden, ben ik toch wel aangekomen op een best cruciaal punt in mijn leven. Nu heb ik dan wel al besloten dat ik een tussenjaar ga nemen maar de grote vraag is, wat ga ik doen in dat tussenjaar? Want niks doen is geen optie! Ik ben wel van plan om het bloggen echt een stuk serieuzer op te gaan pakken en ook reviews te gaan schrijven (binnenkort komt er trouwens eentje over een gouden kiko oogschaduw die de perfecte highlighter blijkt te zijn!) en misschien wil ik ook gaan vloggen als ik er ooit achter ga komen hoe mijn camera werkt. Maar naast bloggen en werken, kan dat natuurlijk niet alles zijn wat ik ga doen voor een jaar lang. Ik wil wel een cursus gaan volgen op het artemis dat zich verdiept in het stylen. Want dat is uiteindelijk waar ik naar toe wil gaan. Een styliste worden, zowel personal als gewoon voor videoclips, filmpjes en meer. Maar dat is niet iets wat je zomaar even doet.Je moet daarvoor toch echt bepaalde connecties gaan ontwikkelen en ik denk niet dat ik dat uit mijn leuke huisje kan doen. Dus dat is iets wat op mijn lijstje staat. En naast dat heb ik ook altijd een (online) shop willen hebben. Ik ben van plan om eentje te beginnen samen met mijn moeder waarin we de leukste it items van nu willen gaan verkopen voor een goeie prijs en ook accessoires zoals tasjes, telefoon hoesjes, sieraden en etc. Maar de vraag blijft toch nog steeds als ik me niet ga vervelen. Nou denk ik als ik me echt ga storten in het bloggen en heel erg veel ga werken dat het wel mee gaat vallen maar het is toch gek om opeens geen school meer te hebben na 15 jaar?

Ik ben wel ontzettend blij dat ik er uiteindelijk voor heb gekozen om een tussenjaar te nemen omdat ik best veel heb meegemaakt in de drie jaar dat ik deze opleiding heb gedaan maar vooral het afgelopen schooljaar was op zijn zachts gezegd hell. Van 4 weken later beginnen met stage, omdat je maar geen stage plek kan vinden, tot vervolgens weggestuurd worden bij je oude stage om daarna te belanden in eentje waar je als shit word behandelt en niks leert. En daar vlak voor ook nog eens je opa te verliezen. Het was een raar en druk jaar 2015, maar ik heb wel ontzettend veel geleerd. Ik had echt een dip toen ik weggestuurd werd bij mijn eerste stage omdat ik nooit had gedacht dat ik in zo’n situatie zou belanden en ik voelde me totaal niet prettig in mijn vel omdat de omgeving waar ik toen in zat, gewoon niet fijn was en nog veel meer andere redenen. Dus het was best moeilijk om mezelf weer te herpakken en weer terug te vallen in mijn oude patroon. Maar in plaats dat ik terugviel in mijn oude gewoontes, merkte ik dat ik sterker stond in mijn schoenen en dat ik minder snel over mij heen liet lopen. Je moet je beseffen dat de modewereld een best harde wereld is en dat het geen tijd of plek heeft voor softies, dus dat was wel even slikken. Maar als je iets heel graag wilt.. You better be ready to learn shit the hard way! Want er is geen andere manier en soms is het even moeilijk, maar uiteindelijk ben je alleen maar blij dat God je in bepaalde situaties zet en dan is het aan jou om daar iets positiefs uit te halen.

Dus wat ik nou van plan ben om te gaan doen nu? Nou ten eerste te slagen met super mooie cijfers, daarna zomervakantie houden waarin ik naar super veel festivals ga. Daarna cursus artemis, vervolgens veel bloggen/vloggen, werken en wie weet? Een eigen business. Ik ben in iedere geval heel benieuwd hoe het gaat verlopen en misschien gaat het wel helemaal niet als verwacht en zit ik na een paar maanden wel weer gewoon terug in de schoolbanken of zit ik opeens in het vliegtuig naar het buitenland. Who knows? Maar ik ben in iedere geval ready!

xo,

 

Alysha

 

Geef een reactie

