My top 5 favorite heels

IMG_0146

Hakken, hakken en nog eens hakken. Bijna ieder meisje wilt wel een hele kast vol hakken hebben, met alle kleuren, hoogtes en tierelantijntjes. Nu moet ik zelf bekennen dat ik dat niet heb. Hoe graag en hoe váák ik ook leuke hakken zie, er is altijd dat ene stemmetje dat in mijn achter hoofd fluistert en zegt ”Je bent al lang genoeg.” Of ”Je gaat je maat toch niet vinden!” Want met mijn lengte, ik ben 1,80, vind ik al snel dat ik op een gigant lijk. Terwijl als ik andere met hakken zie, dan denk ik van shit… Had ik het toch maar gedaan, had ik het toch maar gekocht! Maar toch is dat kleine stemmetje altijd aan de winnende kant. 

Zelfs een keer  toen ik in de River Island hakken aan het passen was, kwam er een Nederlandse man naar me toe en die zei: ”Hey! Ga jij nog wel leuke jongens kunnen vinden op die hakken? Je bent zo lang!” Hoe bedoel je brutaal? Maar ik dacht, laat me er maar niks van aantrekken, het zal vast wel Nederlands ”humor” zijn, waar ik niks van begreep. Toch deed ik vervolgens de hakken uit en heb ik ze niet gekocht. Toen der tijd was die man op dat moment, eigenlijk dat stemmetje in mijn hoofd, die ik altijd hoorde. En eigenlijk had ik toen met een reactie moeten komen als ”Als mijn lengte hem afschrikt, dan kan ie mijn persoonlijkheid al helemaal niet aan.” Of ”Ik hoop het wel en anders kom ik wel terug naar u, aangezien ik uw aandacht zeker heb weten te pakken.” Maar dat deed ik niet. Maar nu twee jaar later, probeer ik over mijn absurde hakken fobie heen te komen en dat doe ik door steeds ‘stiekem’ mijn moeders hakken te passen. Stiekem staat tussen aanhalingstekens omdat ze sowieso wel weet dat ik ze aan doe.

Maar omdat mijn moeder helemaal geen last heeft van de absurde ”Ik ben een lange vrouw dus ik kan geen hakken dragen” fobie, in tegendeel zelfs, ze is obsessed to buy heels! Heeft ze tot nu toe al een behoorlijke hakken collectie. En vanuit haar hakken collectie heb ik een top 5 gemaakt. Het was best moeilijk kiezen met alle hakken die ze heeft, maar deze staken er eigenlijk ver bovenuit. Hier onder zie je mijn top 5 en ik zal alle info die ik me nog kan herinneren, erbij vermelden.

IMG_0137

Nummer 1. IMG_0118

Zara. Zalm rose. Maat 41. Ik denk dat ze rond de 50 euro waren. Geen idee, ik weet wel dat het een hell of a job was om ze te vinden! Nadat ze eenmaal in de winkel lagen, gingen ze zo snel en mijn moeder wou ze zo graag hebben. De kleur, de touwtjes, het voorstuk aan de voorkant, het materiaal.. Fantastisch! Zeer sexy en ik vind ze
voornamelijk voor s’avonds.

IMG_0135

Nummer 2. IMG_0123

Graziana. 29,95. Maat 41. Dit was de eerste hak waarvan ik baalde dat ze mijn maat niet hadden. Ik zou me over mijn fobie heen zetten. Ik zou ze dragen. Ik zou ze rocken. Maar nee, het lot was niet met mij op die dag. Hele mooie hakken. De hak zelf is wit wat heel mooi samen gaat met het crème en de goudkleurige gespen. Ze zijn wel hoog, maar het zijn plateau hakken, dus perfect voor starters. Zowel s’avonds als overdag kan je ze dragen vind ik.

IMG_0143

Nummer 3. IMG_0134

New yorker 29,95. Maat 41. Super leuke hak dit! Zoals je hiernaast kan zien, zie je dat de hak dicht is. Dit laat hem er gelijk heel anders uit zien dan alle andere hakken in mijn top 5 en daarom vind ik hem ook zo leuk. Naast dat vind ik het nog toffer dat de hakken van leer zijn. Ze zijn edgy en stoer en niet al te hoog. Je kan ze zowel onder een broek als onder een rok dragen en zelfs onder een hotpants. (Remember mijn dashiki kimono outfit? Daar had ik deze hakken bij aan!) Zowel overdag als s’avonds te dragen.

IMG_0139

Nummer 4. IMG_0115

Forever21, maat 41. Waren volgens mij 29,95. Ze zijn heel edgy en heel gemakkelijk te combineren. Ik vind ze voornamelijk voor overdag omdat ze niet een hele hoge hak hebben en een beetje op laarzen lijken. Maar omdat ze aan de voorkant veters hebben waardoor je, je voeten kan zien, vind ik ze toch sexy. Perfecte zomer schoen omdat je hem bij bijna alles kan combineren.

IMG_0141

Nummer 5. IMG_0131

Met prijskaartje en al. Van primark, ik denk 20 euro? Me moeder heeft ze een tijdje terug gekocht en we vonden de hak echt prachtig op eerste gezicht en vervolgens eenmaal thuis gekomen en nog een keer gepast te hebben, vond zelfs mijn moeder deze hak veelste hoog. Als ie iets minder hoog was geweest, was ie perfect geweest. Hij zit ook super fijn, maar omdat ie zó hoog is.. We want to be fashionable but still not breakable.. Dus eigenlijk is het een no, no, but still a pretty one.

Nou dat waren ze dan! Van pink en schattig naar edgy en stoer. Ja, we have it all. Je ziet wel dat er een bepaalde style terug komt in de hakken. Bijna allemaal hebben bandjes of veters of hebben een stuk waar je, je voet bij kan zien en ik denk dat dat tegenwoordig nu wel ”in” is ofzo. Ik vind ze in iedere geval geweldig en ik hoop dat ik ergens dit jaar eindelijk me hakken fobie kan verslaan en ze ook gewoon kan rocken.

xo,

Alysha

2 gedachtes over “My top 5 favorite heels

Geef een reactie

